585 342 178, 602 876 287 585 341 394, 722 606 585 723 207 816 Základní škola, Dětský domov a Školní jídelna Litovel

Projektový den: „DOBYTÍ SEVERNÍHO PÓLU“

« zpět
26.03.2019 / 17:07

V úterý 26. března se na prvním stupni naší školy uskutečnil projektový den, který nesl název „DOBYTÍ SEVERNÍHO PÓLU“ a byl inspirovaný stejnojmennou hrou z Divadla Járy Cimrmana. Absolvováním projektu s tímto tématem jsme se žáky udělali hezkou tečku za uplynulou zimou a pak už nic nebránilo tomu, pozvat k nám do školy jaro.

Program našeho projektového dne začal ráno tím, že se děti z celého prvního stupně sešly v jedné třídě, kde jim bylo oznámeno, jaké je čeká dobrodružství. Nejdříve jsme si se žáky povídali o tom, co je to vůbec Severní pól, kde se nachází, jaká tam žijí zvířata, jaké je tam počasí a tak podobně. Když se děti dozvěděly více o tomto záhadném mrazivém místě, paní učitelky jim popovídaly také o známém českém polárníkovi, jež pocházel z nedalekého Zábřehu na Moravě, a který dobyl Severní pól, sice o Janu Eskymo Welzlovi a jeho dobrodružstvích. Pak již nic nebránilo tomu, abychom se všichni společně vydali na záhadnou a dobrodružnou výpravu, která započala již samotnou cestou do Sokolovny. Dětem již před cestou byl dán pokyn, aby po cestě dávaly dobrý pozor a všímaly si drobných znamení, která po sobě zanechávají různá zvířata. Žáci tak sbírali indicie a pak spolu sdíleli, jakých zvířecích stop si všimli, které zvíře je mohlo zanechat apod.

Když jsme dorazili do tělocvičny, všcihni jsme si sedli do kruhu a zazpívali jsme si píseň proti trudnomyslnosti, kterou by měl každý správný polárník znát. Poté se děti rozdělily do 4 menších skupin a byl jim přidělen maskot. Rázem nám tedy vznikly 4 polární výpravy - medvědi, myšky, žabky a zajíci, které spolu vzájemně soutěžily. Žáci v těchto týmech pak absolvovali jednotlivé herní disciplíny, kterými byly různé úkoly pro přežití v divočině. Soutěžilo se v rychlosti a schopnosti se převléct a poskládat si šaty. Z šatů pak v dalším kole děti svazovaly „lano“, které by se při polární výpravě jistě hodilo, například k záchraně kolegy, který uvízl ve stržené lavině. V dalším kole žáci stavěli sněhuláka z gymnastických balónů. Čtvrté kolo bylo spíše strategické, žáci totiž měli v týmech poskládat puzzle, které jim bylo podle klíče přiděleno, klíč k vyřešení však museli sami odhalit. V pátém kole žáci trénovali střelbu na medvěda, co kdyby se totiž stalo, že by nějakého cestou potkali a nevěděli si s ním rady. V posledním kole zase museli natrénovat, čím by se na Severním pólu živili, a tak chytali ve skupinkách rybičky na čas. Po absolvování všech disciplín jsme se se „Severním pólem“ rozloučili opět veselou písničkou a pak jsme se vydali na radostnou cestu zpět k domovu, v našem případě do školy. Ve škole pak ještě proběhla zpětná vazba a s dětmi jsme si vyrobili výkresy na téma právě absolvovaného programu - malovali jsme výkresy s ledními medvědy a tučňáky.

Zatímco žáci malovali, paní učitelky vyhodnotily výsledky soutěže, napsaly diplomy, nachystaly odměny a medaile v podobě vločky ze Severního pólu a vyhlásily výsledky.

Poté celá výprava zvolala třikrát hurá a hladoví, jako správní dobrodruzi, jsme se vydali vstříc jídelně a chutnému obědu!

Český polárník J. E. Welzl Uvítání Uvítání Oblékání na čas Oblékání na čas Oblékání na čas Oblékání na čas Svazování lana Svazování lana Svazování lana Svazování lana Svazování lana Svazování lana Puzzle Puzzle Puzzle Puzzle Střelba na medvěda Střelba na medvěda Střelba na medvěda Stavění sněhuláka Stavění sněhuláka Stavění sněhuláka Stavění sněhuláka Stavění sněhuláka Stavění sněhuláka Stavění sněhuláka Lovení ryb Lovení ryb Lovení ryb Lovení ryb Lovení ryb Lovení ryb Lovení ryb Vyhodnocení výsledků Vyhodnocení výsledků Vyhodnocení výsledků Vyhodnocení výsledků Vyhodnocení výsledků Výtvarné zpracování Diplomy Vločky ze Severního pólu (medaile) Tak ahój!
webdesign Studio R3D